Σελίδες

Thessaloniki video tour

30/4/13

Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για χρέη δημοσίου, αγορά ψωμιού και λαϊκές αγορές


 Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για χρέη δημοσίου, αγορά ψωμιού και λαϊκές αγορές

  • 0
     


 
Την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το κοινοτικό δίκαιο σε ό,τι αφορά την εξόφληση των πληρωμών του Δημοσίου προς τους οφειλέτες του εντός ενός μήνα, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών. Αναλυτικότερα, στις εμπορικές συναλλαγές, στις οποίες ο οφειλέτης είναι δημόσια αρχή, η προθεσμία πληρωμής δεν υπερβαίνει κανένα από τα ακόλουθα όρια:
– Τριάντα ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία παραλαβής από τον οφειλέτη του τιμολογίου ή άλλου ισοδύναμου για πληρωμή εγγράφου.
– Εφόσον η ημερομηνία παραλαβής του τιμολογίου ή ισοδύναμου για πληρωμή εγγράφου δεν είναι βέβαιη, τριάντα ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία παραλαβής των αγαθών ή παροχής των υπηρεσιών.
– Εφόσον ο οφειλέτης παραλάβει το τιμολόγιο ή άλλο ισοδύναμο για πληρωμή έγγραφο πριν από τα αγαθά ή τις υπηρεσίες, τριάντα ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία παραλαβής των αγαθών ή την παροχή των υπηρεσιών.
– Εφόσον προβλέπεται από το νόμο ή τη σύμβαση διαδικασία αποδοχής ή επαλήθευσης, με την οποία διαπιστώνεται η αντιστοιχία των παραλαμβανομένων αγαθών ή υπηρεσιών με τα οριζόμενα στη σύμβαση, και εάν ο οφειλέτης παραλάβει το τιμολόγιο ή άλλο ισοδύναμο για πληρωμή έγγραφο νωρίτερα από την ημερομηνία ή την ίδια ημερομηνία κατά την οποία συντελείται η αποδοχή ή η επαλήθευση, τριάντα ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία αυτή.
Οι προθεσμίες της περίπτωσης 3, υποπερίπτωση α της παρούσας υποπαραγράφου, ορίζονται σε εξήντα ημερολογιακές ημέρες για:
-Κάθε δημόσια αρχή που ασκεί οικονομική δραστηριότητα βιομηχανικής ή εμπορικής φύσης, με την προσφορά αγαθών και υπηρεσιών στην αγορά, και η οποία υπόκειται, ως δημόσια επιχείρηση, στις απαιτήσεις διαφάνειας της οδηγίας 2006/111/ΕΚ της Επιτροπής, της 16ης Νοεμβρίου 2006, για τη διαφάνεια των οικονομικών σχέσεων μεταξύ των κρατών-μελών και των δημόσιων επιχειρήσεων, καθώς και για τη χρηματοοικονομική διαφάνεια εντός ορισμένων επιχειρήσεων.
-Νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως ορίζονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 1Β του ν. 2362/1995 (Α΄247), που προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 3871/2010 (Α΄141), όπως ισχύει, που παρέχουν υγειονομική μέριμνα και είναι κατάλληλα αναγνωρισμένα για το σκοπό αυτόν, καθώς και ο ΕΟΠΥΥ (άρθρο 18 του ν. 3918/2011).
Στο μεταξύ υπάρχουν και ρυθμίσεις για την πλήρη απελευθέρωση στην αγορά προψημένου ψωμιού (bake-off). Συγκεκριμένα, με σχετική ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο, επιτρέπεται η ίδρυση πρατηρίου άρτου σε ισόγειους ή άλλους χώρους που πληρούν τις διατάξεις του οικοδομικού κανονισμού. Αν το πρατήριο άρτου δεν αποτελεί αυτοτελές και ανεξάρτητο κατάστημα, επιτρέπεται η ίδρυση του σε όλα τα καταστήματα τροφίμων και ποτών πλην των κρεοπωλείων, των πτηνοπωλείων, των ιχθυοπωλείων, των περιπτέρων και των καταστημάτων ψιλικών.
Η εγκατάσταση της μονάδας bake-off (φούρνος προψημένου ψωμιού) μπορεί να αποτελεί είτε αυτοτελές και ανεξάρτητο κατάστημα είτε τμήμα μεικτού καταστήματος τροφίμων ή υπεραγοράς τροφίμων, που διαχωρίζεται, στην περίπτωση αυτή, με κινητό ή σταθερό χώρισμα.
Ο χώρος της εγκατάστασης περάτωσης έψησης θα περιλαμβάνει το χώρο αποθήκευσης, το χώρο προετοιμασίας των προϊόντων αυτών προς έψηση, το χώρο των φούρνων, το χώρο που θα μένουν μετά το ψήσιμο στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και χώρο συσκευασίας. Σύμφωνα με τη ρύθμιση, μόνο στις περιπτώσεις που αποτελεί αυτοτελές και ανεξάρτητο κατάστημα, απαιτείται να διαθέτει αποδυτήριο και αποχωρητήριο με τις προδιαγραφές που ορίζονται, κατά περίπτωση, από τις κείμενες υγειονομικές διατάξεις, καθώς και τις διατάξεις του κτιριοδομικού κανονισμού.
Με άλλη διάταξη στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, καταργείται κάθε δυνατότητα μεταβίβασης άδειας επαγγελματία πωλητή σε λαϊκή αγορά. Μεταβίβαση της άδειας μπορεί να γίνει μόνο σε περίπτωση θανάτου, ή ανίατης ασθένειας, ή μόνιμης αναπηρίας του δικαιούχου, με μεταβίβαση εντός εξαμήνου στον ή την σύζυγο ή σε ένα παιδί. Επίσης ορίζεται ότι όλες οι υφιστάμενες άδειες θα διατηρηθούν ως το τέλος Οκτωβρίου 2014 και θα εκδοθούν νέες με τριετή διάρκεια.
Ακόμη, υπάρχει πρόβλεψη για την άμεση καταστροφή των προϊόντων «μαϊμούδων» που εντοπίζονται στους ελέγχους των αρμόδιων συνεργείων.
Φοροτεχνικοί
Μειώνονται σε 2 από 4 σήμερα οι Τάξεις των Λογιστών-Φοροτεχνικών και δίνεται το δικαίωμα τήρησης διπλογραφικών βιβλίων (Α” Τάξη) και σε αποφοίτους Λυκείου, εφόσον έχουν εξαετή επαγγελματική εμπειρία ως λογιστές φοροτεχνικοί κάτοχοι επαγγελματικής ταυτότητας Β” Τάξης.
Σημειώνεται πως σήμερα οι κατατασσόμενοι στη Δ” Τάξη φοροτέχνες – λογιστές απόφοιτοι λυκείου, οι οποίοι δεν είναι εγγεγραμμένα μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ), έχουν δικαίωμα τήρησης κάθε είδους λογιστικών και φοροτεχνικών εργασιών επιτηδευματιών τηρούντων βιβλία Α” καθώς και επιτηδευματιών τηρούντων βιβλία Β” κατηγορίας, των οποίων τα ετήσια ακαθάριστα έσοδα δεν υπερβαίνουν το ποσό των 150.000 ευρώ.
Οι κάτοχοι άδειας Α΄ Τάξης έχουν δικαίωμα υπογραφής ισολογισμών απεριόριστου ύψους.
Με τον τρόπο αυτό, όπως επισημαίνουν οι Φοροτεχνικοί, απόφοιτοι Λυκείου θα μπορούν πλέον να υπογράφουν για υποθέσεις ανεξαρτήτως ακαθάριστων εσόδων, κάτι που μέχρι σήμερα μπορούσαν να κάνουν μόνον οι κάτοχοι άδειας άσκησης οικονομολογικού επαγγέλματος και οι πτυχιούχοι ΤΕΙ, τμήματος Λογιστικής.