Σελίδες

Thessaloniki video tour

30/7/16

Ευαίσθητοι χαρακτήρες: Πώς μπορεί να υποφέρουν από στεναχώρια και άγχος


Aναγνώστριά μας ρωτά: 
Καλησπέρα σας, είμαι 19 χρονών πρωτοετής φοιτήτρια θα ήθελα να σας πω το πρόβλημα μου. Καταρχάς σαν χαρακτήρας θα με χαρακτήριζα πολύ ευαίσθητη από μικρή. Το πρόβλημα μου λοιπόν είναι ότι εδώ και τρεις μέρες κλαίω ασταμάτητα δεν μπορώ να εξηγήσω τον λόγο προφανώς επηρεάστηκα από την εξεταστική όπου αγχώθηκα λίγο για ένα μάθημα που είναι δύσκολο ο καθηγητής λίγο περίεργος και δεν το διάβασα αλλά πιστεύω ότι δεν είναι λόγος αυτός, υπάρχουν πιο σοβαρά πράγματα στην πορεία που θα συναντήσω τα σκέφτομαι αυτά αλλά δεν μπορώ να το καταλάβω και να σταματήσω δεν ξέρω γιατί μου βγαίνει.

Επίσης, θέλω να βρίσκομαι κοντά στο πατρικό μου σπίτι, συνεχώς φεύγω δεν έχω πρόβλημα και με την απόσταση σπουδάζω στην Θεσσαλονίκη και η απόσταση για την πόλη μου είναι 50΄ θέλω να βοηθάω την μητέρα στις δουλειές και ειδικά τώρα που ασχολείται με τα χωράφια και εγώ δεν μπορώ να είμαι.
Να προσθέσω πως την περίοδο των πανελληνίων μέχρι πριν τρεις μήνες έκανα ομοιοπαθητική που με βοήθησε και ότι στην ηλικία των 13-14 είχα μια μορφή κατάθλιψης θα την χαρακτήριζα καθώς εκεί η περίπτωση μου ήταν πολύ χειρότερη έκλαιγα κάθε μέρα και τις ώρες που ήμουνα στο σχολείο οι καθηγητές μου, συμμαθητές,γονείς, αδέλφια με ρωτόυσανε και εγώ απαντούσα πως αγχώνομαι για τα μαθήματα όμως δεν ήξερα κι εγώ αν ήταν αυτός ο λόγος και ποιος ήταν όντως προσπαθούσαν να με καθησυχάσουν αλλά τίποτα και πάλι με βοήθησε πολύ η ομοιοπαθητική και σταμάτησε αυτό το δράμα που περνούσα κι εγώ και οι γονείς μου.
Στο ερώτημά σoυ απαντά ο ψυχολόγος, Νίκος Βαμβακάρης. 

 Νικόλαος Βαμβακάρης
http://www.normavitae.com
Αγαπητή αναγνώστρια, πολύ συχνά οι άνθρωποι όταν βιώνουν μία ψυχική πίεση σε κάποιους τομείς της ζωής τους ξεσπούν μέσα από το κλάμα ώστε να τους φύγει η ένταση. Είναι γνωστό ότι οργανισμός μας όταν παίρνει μήνυμα από τον εγκέφαλο οτι πιέζεται αναζητά τρόπους να αμυνθεί και να μας προςτατεψει ουσιαστικά απ' αυτό που εμείς σκεφτόμαστε.
Το "μπέρδεμα" που νιώθεις ωφείλετε σε αρνητικές σκέψεις για τις οποίες σίγουρα  δεν είσαι υπεύθυνη όταν εκείνες έρχονται στο μυαλό σου, αλλά είσαι υπεύθυνη για εκείνες τις σκέψεις τις οποίες κρατάς  μέσα στο νου και σε βασανίζουν. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις το συναντάμε σήμερα σε πάρα πολλούς ανθρώπους και συγκεκριμένα σε ανθρώπους πιο ευαίσθητους που είτε επιλέγουν να βρίσκονται στο παρελθόν μέσω των σκέψεων τους και να λυπούνται για το παρόν , είτε επιλέγουν να βρίσκονται στο μέλλον με αποτέλεσμα να αγχώνονται υπερβολικά. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να προσπαθείς να βρίσκεσαι όσο είναι δυνατόν στο Τώρα όπου  είναι το μόνο σημείο μέσα στη ζωή σου το οποίο μπορείς να φτιάξεις και να καλυτερέψεις τα πράγματα, καθώς το μέλλον δεν το γνωρίζεις με σιγουριά  αλλά και το παρελθόν το έχεις αφήσει πίσω σου. 
Μπορείς λοιπόν να προσπαθήσεις να μιλήσεις σε δικούς σου ανθρώπους για αυτά που νιώθεις, μπορείς ακόμα να επιλέξεις κάποιον καλό φίλο για να ξεφεύγεις από τις αρνητικές σκέψεις του νου, και σίγουρα θα πρέπει να αναπτύξεις ένα μηχανισμό ο οποίος θα αποβάλει περιττές σκέψεις που σου προκαλούν στεναχώρια ή άγχος. Αν καταλάβεις ότι δυσκολεύεσαι η βοήθεια ενός ειδικού σε θέματα ψυχικής υγείας θα σου είναι πολύ χρήσιμη.